Sunday, January 8, 2012

Lee Chong Wei Kalahkan Lin Dan













Pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei telah membuktikan sentuhan beliau masih berbisa apabila menewaskan jaguh China, Lin Dan di perlawanan akhir kejohanan badminton Terbuka Korea 2012 dengan keputusan 12-21, 21-18 dan 21-14 yang baru tamat sebentar tadi.

Kejohanan Terbuka Korea adalah kejohanan pembuka tirai badminton dunia pada tahun ini dan pertemuan diantara dua jaguh dunia ini sangat-sangat dinantikan oleh peminat badminton seluruh dunia.

Dengan kemenangan Chong Wei tersebut telah terbalas sudah dendam beliau selepas tewas kepada Lin Dan 19-21,21-14 dan 16-21 dan seterusnya gagal mempertahankan kejuaraan dalam pertemuan final Terbuka Korea tahun lepas dan juga merapatkan jarak kemenangan keatas Lin Dan kepada 9 perlawanan dan tewas 18 perlawanan.

Untuk rekod, sepanjang tahun lepas Chong Lee telah tewas empat daripada lima pertemuan dengan Lin Dan yang menyebabkan peminat-peminat mulai sangsi dengan kemampuan Chong Lee untuk mengutip pingat emas Sukan Olimpik London pada tahun ini.

Kedu-dua pemain ini bakal berjumpa lagi jika layak ke final kejohanan badminton Terbuka Malaysia Maybank 2012 yang akan berlangsung di Stadium Putra, Bukit Jalil, Kuala Lumpur dari 10 hingga 15 Januari ini.

8 comments:

  1. suke suke suke=)
    err..salam singgah di petang ahad =)

    ReplyDelete
  2. yeah3x!!! https://www.facebook.com/pages/Sos-dan-Kicap/320964237936300?sk=wall

    ReplyDelete
  3. teruja giler, lee chong wei menang memang hebat lah..hehe

    ReplyDelete
  4. shida: hebat...
    beckhrooy: congrats juga...
    prince: yeah....
    aida: chong wei menang hebat...

    ReplyDelete

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...