Friday, January 27, 2012

Putrajaya International Hot Air Balloon Fiesta 2012


Pada tahun ini sekali lagi Putrajaya akan menjadi tuah rumah bagi penganjuran Pesta Belon Udara Panas Antarabangsa Putrajaya untuk kali ke-empat bermula dari 15 hingga 18 Mac ini di Monumen Alaf Baru, Presint 2, Putrajaya.

Bertemakan 1Dunia, 1Malaysia, 1Pesta, pengujung berpeluang menyaksikan 25 belon udara panas memenuhi ruang angkasa Putrajaya yang turut melibatkan peserta antarabangsa antaranya dari Amerika Syarikat, Perancis, Poland dan Belanda.

Selain pertunjukan belon udara panas terdapat beberapa aktiviti baru tahun ini seperti pesta basikal, aktiviti air, sukan ragbi sentuh dan zon sukan lasak. Pada pesta kali ini juga pengunjung akan dapat melihat acara 'cahaya malam', di mana belon udara panas akan menyertai pertunjukan lampu dan bunyi pada 17 Mac, yang berakhir dengan pertunjukan bunga api.

Datanglah beramai-ramai untuk menyaksikan pertunjukan belon udara panas ini yang juga berlaku pada cuti persekolahan dan penganjur mensasarkan jumlah kehadiran pengunjung pada kali ini melebihi kehadiran kira-kira 250,000 orang pada tahun lepas.

4 comments:

  1. wahh, bestnye~~~yg dulu xdpt pergi pon sbb bz..huhu thanx for this info :)

    ReplyDelete
  2. bestnye..kalau dekat boleh pergi... boleh naik ke belon panas tu.. :)

    ReplyDelete
  3. lynn & Cik Nur : bolehlah pergi jika ada kelapangan...:)

    ReplyDelete
  4. ala.....bulan mac ke..haiya..xcti plak..

    ReplyDelete

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...