Friday, January 20, 2012

Ally Iskandar Akhiri Zaman Bujang





Personaliti TV3, Ally Iskandar Mohd Mardzi 36, akhirnya sah bergelar suami kepada Nurfarahin Romli atau Farah Lee, 22 selepas dua kali lafaz dalam satu majlis pernikahan yang berlangsung di Masjid Kristal, Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu, Terengganu hari ini.

Pasangan ini dinikahkan tepat jam 10.00 pagi tadi oleh Tuan Haji Mohd Abu Bakar, Jurunikah Kampung Atas Tol, Kuala Terengganu dengan mas kahwin RM250.


Ally menerima 9 dulang hantaran daripada pihak perempuan. Antaranya sepersalinan pakaian lelaki, manisan, sejadah dan jubah, bunga rampai dan iPhone.

Pengantin perempuan menerima 7 dulang hantaran berupa gubahan sirih junjung, telekung dan sejadah, sebentuk cincin dan mas kahwin, sebuah Mac Book Pro, sehelai baju kurung dan senaskhah Al-Quran.



Ally Iskandar adalah pemegang ijazah Sarjana Muda Bahasa Inggeris dan Pengajian Filem, University of The Pacific, Stockton, California, Amerika Syarikat manakala isterinya masih menuntut dalam bidang Kejuruteraan Mekanikal di sebuah Universiti di Korea.

2 comments:

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...