Saturday, May 3, 2014

Hari Terbuka & KLIA2


Kesempatan berkunjung ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (Klia2) pada Hari terbuka tempoh hari sangat menyeronokkan seolah-olah berada di sebuah komplek lapangan terbang mewah bukannya murah. Kemudahan yang disediakan amat menarik dan selesa sekali, jauh sekali dengan apa yang terdapat dan disediakan di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT).



Menjadi sebahagian daripada 78,000 orang pengunjung pada tarikh 27 April itu merupakan saat paling indah dan tak dapat dilupakan. Pada hari tersebut pengunjung diberi peluang untuk merasai sendiri pengalaman sebagai penumpang sebenar untuk berlepas dan ketibaan domestik dan antarabangsa. Pengunjung diberi pas menaiki pesawat olok-olak sebagai cendermata. Pengunjung dibawa melawat landasan dengan menaiki bas yang disediakan.

Pengunjung juga dibenarkan melawat dan mengalami KLIA2 Skybridge, yang pertama seumpamanya di Asia dan ketiga di dunia.



Klia2 seluas 257,000 meter pergi yang dibina dengan kos kira-kira RM4 bilion ini mempunyai 76 petak tempat letak pesawat dan mampu menampung penumpang sehingga 45 juta penumpang setahun.

Semalam 2 Mei secara rasmi KLIA2 dibuka sepenuhnya untuk operasi kepada syarikat penerbangan untuk berlepas dan mendarat.



1 comment:

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...