Wednesday, May 21, 2014

Senarai Penuh Hoki Piala Dunia 2014



Ketua jurulatih skuad negara Muhammad Dharmaraj Abdullah menyenaraikan 18 pemain yang terdiri daripada pemain berpengalaman dan pemain muda bagi menggalas cabaran negara dalam Kejohanan Hoki Piala Dunia 2014 di The Hague, Belanda akhir bulan ini.

Bekas kapten skuad kebangsaan, Mohd Shahrun Nabil Abdullah adalah antara lima pemain yang dipanggil semula termasuk penjaga gol berpengalaman, Roslan Jamaluddin, pemain pertahanan, Muhammad Razie Abdul Rahim dan dua penyerang, Hafifi Hafiz Hanafi serta Muhamad Ramadhan Rosli.

Dalam kejohanan dari 31 Mei hingga 15 Jun itu, Malaysia berdepan laluan sukar apabila diundi dalam kumpulan A bersama juara bertahan Australia, England, Belgium, India dan Sepanyol. 

Sementara tuan rumah, Belanda berada dalam kumpulan B bersama Jerman, New Zealand, Korea Selatan, Argentina dan Afrika Selatan.

Skuad negara akan memulakan saingan menentang pasukan Hoki Australia pada 31 Mei diikuti Belgium (2 Jun), England (5 Jun), India (7 Jun) sebelum melengkapkan perlawanan peringkat kumpulan dengan menentang Sepanyol pada 9 Jun ini.

Senarai Penuh18 pemain ke Piala Dunia 2014:

Penjaga Gol: S. Kumar, Roslan Jamaludin.

Pertahanan: Kevin Frederick Lim, Faizal Saari, Mohamad Shukri Abdul Mutalib, Azlan Misron (Kapten), Faiz Helmi Jali, Muhammad Razie Abdul Rahim

Tengah: Muhammad Marhan Mohd Jalil, Mohd Fitri Saari, Nabil Fiqri Mohd Noor, Mohd Shahrun Nabil Abdullah,

Penyerang: Muhammad Firhan Ashari, Muhammad Shahril Saabah, Tengku Ahmad Tajudin Abdul Jalil , Muhamad Ramadhan Rosli, Ismail Abu, Hafifi Hafiz Hanafi


Kali terakhir Malaysia menyertai kejohanan Piala Dunia adalah pada 2002 semasa menjadi tuan rumah kejohanan itu di Kuala Lumpur dan sekadar menamatkan saingan di tempat kelapan.

No comments:

Post a Comment

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...