Wednesday, February 8, 2012

Ribut Melanda Pangsapuri Teratai, Bukit Subang

Bumbung 120 unit rumah di Pangsapuri Teratai, Seksyen 16, Bukit Subang, Shah Alam, Selangor diterbangkan angin dalam satu kejadian ribut petang tadi.

Sembilan unit rumah di blok satu dan dua mengalami rosak teruk ketika kejadian manakala selebihnya hanya mengalami kerosakan kecil.
Seorang penghuni pangsapuri, Yusof Jais, 55, berkata hujan lebat mulai turun sekitar pukul 3.30 petang dan disusuli angin kuat menyebabkan banyak pokok tumbang di kawasan pangsapuri itu.
"Angin kuat hanya mengambil masa lebih kurang tiga minit untuk menerbangkan bumbung rumah kami dan ini merupakan kejadian pertama berlaku di sini sejak ia dihuni.
"Saya dapat melihat angin kuat itu berpusing-pusing menyebabkan hampir kesemua bumbung blok satu dan dua dimusnahkan dan bertaburan di ruang bawah blok," katanya
Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian kira-kira 3.30 petang itu kerana kesemua penghuni berjaya menyelamatkan diri.
Ketua blok pangsapuri, Mohd Sharif Lat, 39, berkata kesemua penduduk ditempatkan sementara di surau berdekatan dan menunggu pemantauan yang dibuat bomba mengenai status keselamatan pangsapuri itu.

No comments:

Post a Comment

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...