Monday, June 27, 2011

Pesta Buku Selangor 2011


Jika anda berminat dengan bahan-bahan bacaan, singgahlah ke Shah Alam Convention Centre (SACC), Shah Alam, Selanggor kerana Pesta Buku Selangor 2011 sedang diadakan di sana sehingga 3 julai ini.
Pesta Buku kali yang ke-6 ini bermula pada 24 jun yang lepas dan buat pertama kalinya telah bertukar lokasi dari Kompleks PKNS ke SACC dengan ruang pameran yang lebih luas dan selesa untuk pengunjung.




Pesta kali ini bertemakan "Berhenti Sebentar, Jom Baca" yang dianjurkan oleh Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) ini menyediakan lebih 150 booth/lot yang melibatkan lebih daripada 70 pempamer/penerbit/pembekal buku mengisi ruang pameran. Antara pempamer/penerbit/pembekal yang terlibat termasuklah Kumpulan Media Karangkraf, Ana Muslim, Grolier, PTS, Read Network, Cerdik, Pelangi,Telaga Biru, Al-Hidayah dan banyak lagi.


Perbagai aktiviti disediakan oleh penganjur antaranya pelancaran buku, bermesra bersama Aliff dan Anis( maskot PPAS), diskusi dan bicara buku, Tanyalah Ustaz, persembahan Upin & Ipin dan sebagainya.

2 comments:

  1. Walau e-book (buku elektronik) datang menyerang, buku dari kertas harus tetap dipertahankan :) mantap

    ReplyDelete

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...