Sunday, April 6, 2014

KLIA2 Akan Mula Operasi Pada 2 Mei

Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) 2 yang baru akan dibuka untuk tinjauan umum pada 27 April ini. Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) menjangkakan antara 10,000 hingga 20,000 orang akan datang mengunjungi terminal penerbangan tambang rendah baharu ini nanti.

Menurut MAHB, jumlah pengunjung yang disasarkan itu berasaskan kepada bilangan orang yang mengunjungi pembukaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 1998.

Pada 27 April MAHB akan membenarkan orang ramai meninjau di sekeliling terminal lapangan terbang itu untuk melihat dengan sendiri proses perlepasan dan ketibaan penerbangan domestik dan antarabangsa di lapangan terbang baharu itu.

MAHB  akan membawa pengunjung ke apron lapangan terbang, tempat pesawat akan diletakkan, tiba, berlepas dan mengisi minyak, bagi menambahkan lagi pengalaman mereka di kemudahan baharu itu.

Sementara itu 70 peratus kedai di kawasan membeli belah dalam lapangan terbang, Getaway@KLIA2, akan membuka perniagaan mereka pada 27 April ini.

Daripada 245 kedai, 70 peratus adalah kedai makan dan minuman, dan mereka akan mula beroperasi pada hari sama. Selebihnya akan dibuka pada 2 Mei.

Dengan pembukaan KLIA2, Terminal penerbangan tambang rendah (LCCT) akan ditutup pada 9 Mei. Berharga RM4 bilion, KLIA2 mampu mengendalikan kira-kira 45 juta penumpang setahun.

1 comment:

  1. saya terlepas byk job kt klia 2 ni.ada lg tak akan dtg ni

    ReplyDelete

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...