Saturday, June 16, 2012

Putrajaya Floria 2012


Putrajaya akan sekali lagi disajikan dengan pelbagai bunga yang berwarna-warni apabila Festival dan pameran bunga yang terulung di Malaysia, Putrajaya Floria 2012 akan diadakan bermula dari 30 jun hingga 8 Julai 2012.



Bertemakan "Bunga Kertas - Kecantikan Berterusan", Floria 2012 akan mempamerkan koleksi terbesar daripada Bougainvillea berkembang penuh dengan pameran taman tema luaran dan dalaman sekali lagi akan diadakan di Waterfront Presint 2, Putrajaya.

Floria Putrajaya yang dianjurkan oleh Perbadanan Putrajaya buat kali kelima ini, dengan lebih daripada 1 juta pelawat dari seluruh dunia pada acara tahun lepas, kembali dengan perayaan yang lebih dahsyat dan berwarna-warni. 


Floria Putrajaya 2012 akan mempamerkan landskap Malaysia dan antarabangsa yang terbaik dan juga daripada industri horticulture dengan produk landskap komersial untuk reka bentuk taman dan pameran bunga. Peserta dari Malaysia dan negara-negara lain yang menyertai akan mewujudkan paparan yang luar biasa dan persembahan dalam persekitaran taman yang menarik bakal menampilkan 100 jenis bunga kertas yang pelbagai, lebih 400 ribu bunga dan pokok, tumbuhan herba, pokok liar dan hiasan taman.

Pada sebelah malamnya pula pengunjung akan dipersembahkan dengan perarakan bot berhias yang dilimpahi dengan cahaya yang berwarna warni.
Acara akan dibuka dari pukul 9 pagi hingga 10 malam, setiap Isnin hingga Khamis dan dilanjutkan sehingga pukul 12 tengah malam pada Jumaat serta hujung minggu. Masuk adalah percuma.

No comments:

Post a Comment

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...