Sunday, November 27, 2011

Salam Ma'al Hijrah 1433

Assalamualaikum Semua...Selamat menyambut tahun baru Ma'al Hijrah 1433, 1 Muharram  kepada seluruh umat Islam dimana berada jua berada semoga kita semua dirahmati selalu dan apa yang kita akan lakukan pada tahun ini semoganya lebih baik daripada tahun sebelumnya dan berusaha menjadi hambanya yang lebih baik dengan mentaati perintahnya dan menjauhi larangannya. InsyaAllah....

SALAM MA'AL HIJRAH




DOA AWAL TAHUN:

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Semoga Allah melimpahkan rahmat  dan keselamatan  ke atas penghulu kami Muhammad SAW,ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraa ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah Yang Kekal Abadi,Yang Qadim,Yang Awal dan ke atas kelebihanMu dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon  pemeliharaan dariMu disepanjang tahun ini dari syaitan dan pebantu-pembantunya dan tentera-tenteranya.
Dan kami memohon pertolongan dan perlindungan daripada nafsu kami yang banyak mendorong kepada kejahatan. Dan kami  memohon kepadaMu untuk melakukan sebarang usaha yang boleh mendekatkan diri kami kepadaMu,Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Semoga Allah melimpahkan rahmat dan keselamatan ke atas penghulu kami Muhammad SAW,ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka. Semoga Allah menerima doa kita semua."

2 comments:

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...