Friday, February 18, 2011

Lagenda Inggeris Bryan Robson Tertarik Prestasi Harimau Malaya

KUALA LUMPUR: Bekas pemain tengah Liga Perdana Inggeris (EPL), Bryan Robson, tertarik dengan prestasi pemain muda dalam skuad kebangsaan yang menunjukkan pencapaian besar khususnya merangkul Piala Suzuki AFF 2010, pada Disember lalu.
Lagenda Manchester United (MU) berusia 54 tahun itu berkata barisan pemain muda dalam skuad bimbingan K. Rajagobal itu memang mengejutkannya kerana telah menewaskan Vietnam dan Indonesia pada kejohanan itu.

"Mereka benar-benar membuktikan pencapaian terbaik masing-masing dan bermain dengan baik. Mereka wajar menjuarai gelaran itu," katanya.
Robson, yang kini menjadi jurulatih pasukan kebangsaan Thailand, berada di Malaysia bersama dengan lagenda EPL, Dominic Matteo dan Jesper Blomqvist bagi pelancaran Kejohanan Bolasepak Piala Malaysia Masters EPL 2011 di sini Khamis.
Kejohanan sehari itu akan diadakan di Stadium Putra, Bukit Jalil, pada 13 Mac ini dengan empat pasukan dijangka bertanding iaitu Malaysia Masters, Liverpool, MU dan EPL All-Stars.
Robson juga berkata Malaysia harus terus membangunkan kumpulan pemain muda berbakat sekiranya mahu menjadi gergasi bola sepak di rantau Asia Tenggara.
"Berbekalkan pingat emas Sukan SEA Laos 2009 dan Piala Suzuki AFF, saya berpendapat Malaysia mempunyai peluang untuk terus maju pada masa depan," kata bekas ketua pasukan MU paling lama itu.
Sementara itu, bekas pemain kebangsaan, Zainal Abidin Hassan, yang turut hadir pada majlis pelancaran itu, berkata pasukan Malaysia Masters akan diwakili bekas pemain ternama negara antaranya K. Gunalan, Anuar Abu Bakar dan Khan Hung Meng. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...