Monday, October 21, 2013

Pantai Teluk Cempedak Kuantan

Teluk Cempedak  adalah pantai perkelahan yang terkenal dan popular di Kuantan, Pahang. Pantai Teluk Cempedak terletak kira-kira 5 kilometer dari pusat bandar di Kuantan dan terletak di berhampiran dengan Kelab Golf Diraja Pahang.





Pantai berpasir putih dan Casuarinas indah dan pokok-pokok pain garis pantai , dengan beberapa tanjung berbatu menghadap pukulan ombak berterusan dari Laut China Selatan. Semua ini digabungkan untuk membuat pantai tenang dan menarik yang menjadi tumpuan ramai terutamanya pada hujung minggu . Anda juga boleh melihat bot nelayan di laut pada siang hari dan kelipan lampu bot mereka pada waktu malam. Perkampungan nelayan Tanjung Api dan Beserah hanya kira-kira 5 km dari sini.





Pantai Teluk Cempedak merupakan salah satu tarikan pelancongan utama Kuantan untuk pelancong dan penduduk tempatan kerana kesesuaiannya untuk aktiviti air seperti berenang , melayari, berjemur , belayar, dan jet ski. Anda juga boleh berjalan-jalan di laluan pejalan kaki untuk ke Teluk berhampiran sambil menonton ombak pecah di atas batu.



Setelah penat  melakukan aktiviti, anda bolehlah menjamu selera di Restoran atau gerai-gerai makanan tempatan dan barat yang berhampiran dan semuanya  berdekatan  dengan pantai yang  berpasir putih.




Untuk penginapan, hotel  yang paling hampir adalah Hotel Hyatt Regency Kuantan  yang terletak hanya beberapa meter dari pantai. Klik di sini untuk mencari penginapan di sekitar Kuantan. Penginapan Di sini




3 comments:

  1. cantiknya.. dah lama tak pergi kawasan pantai..

    ReplyDelete
  2. kuantan memang happening..saya pernah duduk kat sana lebih kurang 10 tahun...dan brcadang nak duduk sana balik kalau ada kesempatan dr sgi ekonomi

    saya dah jalan hapir satu malaysia , dan mmg kuantan paling malatopppp...pd org kuantan , hargailah tempat anda yang best tu...

    ReplyDelete
  3. Ustaz Homestay Kuantan ( 013-3604802 )... menawarkan penginapan sebuah rumah RM150 semalam....malam kedua RM 100 ( diskaun )...kami menawarkan malam keempat dan seterusnya cuma RM 50 saja....terima kasih kerana anda membaca hebahan ini.

    ReplyDelete

BLOG INFO

Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...